"De meest gemaakte fout bij afvallen!"

LET OP! We zijn meteen to-the-point :

=

TE SNEL WILLEN.

> zorgt voor korte termijn gedrag

> bestaat meestal uit bepaald eten VERMIJDEN, en vooral te WEINIG eten.

> geeft snel resultaat

MAAR

> is niet duurzaam

> gevolg is dat je grote kans hebt om terug te vallen in je oude patroon.

> zo ontstaat Jo-Jo'en en ben je uiteindelijk terug. bij. af .

Hoe dan wel?

Ben jij benieuwd hoe je jouw doel behaald zonder dat je iedere keer weer terug valt?

Lees dan nu hieronder het stappenplan! 1. Get your priorities right! Vraag jezelf eerst een af waarom je gewicht zou willen verliezen. Maakt dat je echt gelukkiger? Zo ja, waarom? Of maakt je dat vooral gezonder? En wat brengt jouw die 'extra' gezondheid dan? 2. Maak voor jezelf haalbare doelen. Dromen is leuk. Maar van doelen kunnen afvinken krijgen we succesbeleving en motivatie. Wat zorgt voor meer fire en doorzettingsvermogen! En die hebben weg nodig. Want als het makkelijk zou zijn, zou niet de helft van héél Nederland overgewicht hebben. 3. Zorg dat je lange termijn- en korte termijn doelen hebt. Zorgt dat je scherp blijft en dat het einddoel niet ver weg lijkt. Stap voor stap! 4. Vermijd geen eten. Hoe gek dit ook klinkt. Maar doe het niet. Dit lukt namelijk voor 'even' maar vervolgens is de wil en de smacht naar dat specifieke ingrediënt groter dan de regel die je jezelf hebt opgelegd. 5. Eet voldoende. Wil je weten wat voldoende is? Dit is voor elk persoon anders. Dit hangt namelijk af van je leeftijd, lengte, gewicht maar ook je activiteitenniveau. Als je weet hoeveel calorieën je verbruikt op een dag, weet je ook hoeveel je er binnen mag krijgen om af te vallen. Liever afvallen zonder calorieën te tellen? Dat kan ook! Er zijn meerdere wegen naar Rome, maar deze weg zal nog meer geduld van je vergen. Besef dat. 6. Leer je 'oude' patronen kennen. Wanneer je weet wanneer de kans groot is dat je terug valt in je oude patroon, weet je ook wat je eraan kunt doen om te voorkomen.

Heb je hier hulp bij nodig? > Schakel dan vooral iemand in. Iemand zoals ik bijvoorbeeld ;) 7. Voeding is één ding. Bewegen/sporten is een tweede. Hoewel dit artikel voor gebaseerd is op het stukje voeding, is ook het stukje bewegen of sporten erg belangrijk. Dit heeft verschillende positieve effecten op je lijf. En werkt als het ware in een positieve vicieuze cirkel met voeding en slaag en ontspanning;) 8. Vraag hulp Als laatste is het belangrijkste dat je durft om hulp te vragen. Zie dit niet als faalmoment maar juist als investering in jezelf. Je kunt niet alles alleen. Waarom niet iemand om hulp vragen die er wel 'het fijne' van weet en jou kan motiveren en begeleiden zodat je niet alleen voor alle uitdagingen van afvallen komt te staan.

71 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven